• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 17 (2025)
المجلد المجلد 16 (2024)
العدد العدد 2
اللغويات والثقافات المقارنة
العدد العدد 2
الانسانيات والعلوم الاجتماعية
العدد العدد 1
اللغويات والثقافات المقارنة
العدد العدد 1
الانسانيات والعلوم الاجتماعية
المجلد المجلد 15 (2023)
المجلد المجلد 14 (2022)
المجلد المجلد 13 (2021)
المجلد المجلد 12 (2020)
المجلد المجلد 11 (2019)
المجلد المجلد 10 (2018)
المجلد المجلد 9 (2017)
المجلد المجلد 8 (2016)
المجلد المجلد 7 (2015)
احمد, هاله. (2024). The Journey to Freedom and Humanization in Douglass’s Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 16(2), 434-475. doi: 10.21608/jfafu.2024.281573.2035
هاله احمد. "The Journey to Freedom and Humanization in Douglass’s Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave". مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 16, 2, 2024, 434-475. doi: 10.21608/jfafu.2024.281573.2035
احمد, هاله. (2024). 'The Journey to Freedom and Humanization in Douglass’s Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave', مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 16(2), pp. 434-475. doi: 10.21608/jfafu.2024.281573.2035
احمد, هاله. The Journey to Freedom and Humanization in Douglass’s Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 2024; 16(2): 434-475. doi: 10.21608/jfafu.2024.281573.2035

The Journey to Freedom and Humanization in Douglass’s Narrative of the Life of Frederick Douglass, an American Slave

المقالة 13، المجلد 16، العدد 2، يوليو 2024، الصفحة 434-475  XML PDF (1.01 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/jfafu.2024.281573.2035
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
هاله احمد email
جامعه عين شمس
المستخلص
This study deals with the first stage in Douglass’s humanization process. It centers on Douglass’s childhood and early youth, his own experience with slavery, and his own self-education. As a former slave Douglass not only describes his experience with slavery but also exposes and describes the inner workings of the slavery system and how it dehumanizes both slave and master. In addition, he describes the strategy he develops for attaining his freedom. Accordingly, throughout his career as a writer, an orator, and a politician, Douglass devoted himself to the abolition of slavery. The study discusses post-colonial concepts such as power, ignorance or lack of knowledge, marginalization, othering and stereotyping, and finally identity conflict as representatives of the writer’s lack of freedom and humanization as well as negative forces to be overcome by the writer in his journey towards freedom and humanization. The study also discusses how the theme of ignorance or lack of knowledge as demonstrated in Douglass’s book confirms the destructive power of denying education to a group of people. The study concludes that Douglass’s journey from slavery to freedom underwent many obstacles. However, Douglass managed to overcome these obstacles and liberate himself physically and psychologically through a process of self-education as well as physical resistance.
الكلمات الرئيسية
slavery؛ freedom؛ humanization؛ self-education؛ knowledge
الموضوعات الرئيسية
اللغويات
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 233
تنزیل PDF: 246
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.