• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 17 (2025)
المجلد المجلد 16 (2024)
العدد العدد 2
اللغويات والثقافات المقارنة
العدد العدد 2
الانسانيات والعلوم الاجتماعية
العدد العدد 1
اللغويات والثقافات المقارنة
العدد العدد 1
الانسانيات والعلوم الاجتماعية
المجلد المجلد 15 (2023)
المجلد المجلد 14 (2022)
المجلد المجلد 13 (2021)
المجلد المجلد 12 (2020)
المجلد المجلد 11 (2019)
المجلد المجلد 10 (2018)
المجلد المجلد 9 (2017)
المجلد المجلد 8 (2016)
المجلد المجلد 7 (2015)
elsaadany, Maram. (2024). Usage of Chat GPT in English as a Foreign Language (EFL) Classrooms: Faculty Member’s Perspective for its Challenges and Opportunities. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 16(2), 338-356. doi: 10.21608/jfafu.2024.280282.2034
Maram elsaadany. "Usage of Chat GPT in English as a Foreign Language (EFL) Classrooms: Faculty Member’s Perspective for its Challenges and Opportunities". مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 16, 2, 2024, 338-356. doi: 10.21608/jfafu.2024.280282.2034
elsaadany, Maram. (2024). 'Usage of Chat GPT in English as a Foreign Language (EFL) Classrooms: Faculty Member’s Perspective for its Challenges and Opportunities', مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 16(2), pp. 338-356. doi: 10.21608/jfafu.2024.280282.2034
elsaadany, Maram. Usage of Chat GPT in English as a Foreign Language (EFL) Classrooms: Faculty Member’s Perspective for its Challenges and Opportunities. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 2024; 16(2): 338-356. doi: 10.21608/jfafu.2024.280282.2034

Usage of Chat GPT in English as a Foreign Language (EFL) Classrooms: Faculty Member’s Perspective for its Challenges and Opportunities

المقالة 10، المجلد 16، العدد 2، يوليو 2024، الصفحة 338-356  XML PDF (1.05 MB)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/jfafu.2024.280282.2034
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Maram elsaadany email orcid
Galala University
المستخلص
This paper investigates the beliefs and thoughts of the faculty members on the merits and the challenges of using ChatGpt in the English as a Foreign Language (EFL) classroom. It is carried out to measure Chat Gpt’s educational impact on the students. It is a descriptive research design that gathers quantitative and qualitative data from thirty-six faculty members from Arizona State University and Galala University. The questionnaire consists of closed-ended and open-ended items as it aims to identify ChatGPT’s benefits and problems. The results indicated that most English as a Foreign language professors hold a negative impression of ChatGPT's effect on English language teaching and learning in higher education as many challenges arose at its usage. Some professors showed concerns regarding certain items such as plagiarism and overreliance on chatbots, with the least effort exerted by the learners. Most of the professors are aware of the positive aspects and the opportunities that ChatGPT can provide as the materials, resources, motivation, and time. No difference was reported in the professors' perception of the benefits of using ChatGPT about gender or nationality. The findings highlighted the importance of training teachers on how to engage students positively with Chat GPT while using it effectively in the classroom.
الكلمات الرئيسية
Artificial intelligence, challenges؛ Chat GPT؛ opportunities؛ English as a foreign languag
الموضوعات الرئيسية
اللغويات
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 614
تنزیل PDF: 683
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.