• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 17 (2025)
المجلد المجلد 16 (2024)
العدد العدد 2
اللغويات والثقافات المقارنة
العدد العدد 2
الانسانيات والعلوم الاجتماعية
العدد العدد 1
اللغويات والثقافات المقارنة
العدد العدد 1
الانسانيات والعلوم الاجتماعية
المجلد المجلد 15 (2023)
المجلد المجلد 14 (2022)
المجلد المجلد 13 (2021)
المجلد المجلد 12 (2020)
المجلد المجلد 11 (2019)
المجلد المجلد 10 (2018)
المجلد المجلد 9 (2017)
المجلد المجلد 8 (2016)
المجلد المجلد 7 (2015)
الشبيب, عبد الرحمن. (2024). Upskilling EFL Language Learners for Enhanced Pronunciation Proficiency. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 16(1), 953-985. doi: 10.21608/jfafu.2024.277033.2024
عبد الرحمن الشبيب. "Upskilling EFL Language Learners for Enhanced Pronunciation Proficiency". مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 16, 1, 2024, 953-985. doi: 10.21608/jfafu.2024.277033.2024
الشبيب, عبد الرحمن. (2024). 'Upskilling EFL Language Learners for Enhanced Pronunciation Proficiency', مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 16(1), pp. 953-985. doi: 10.21608/jfafu.2024.277033.2024
الشبيب, عبد الرحمن. Upskilling EFL Language Learners for Enhanced Pronunciation Proficiency. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 2024; 16(1): 953-985. doi: 10.21608/jfafu.2024.277033.2024

Upskilling EFL Language Learners for Enhanced Pronunciation Proficiency

المقالة 29، المجلد 16، العدد 1، يناير 2024، الصفحة 953-985  XML PDF (707.7 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/jfafu.2024.277033.2024
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
عبد الرحمن الشبيب email
كلية اللغات والترجمة - جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية
المستخلص
This study investigates English pronunciation instruction through qualitative research that involved a purposive sample of 49 students and 21 instructors of diverse backgrounds. Inquiry used structured questionnaires to explore first- and second-hand experiences, perceptions, and recommendations for pronunciation training, which were triangulated with course material. Thematic analysis revealed reoccurring themes and prescriptive recommendations formulated. Quality assurance included member checking and peer debriefing to validate the study's credibility, while ethical considerations of confidentiality and anonymity of the participants were upheld. Results suggest instructors focus on teaching basic phonetics versus student dependence on classroom participation and technology for practice. Themes of adjustments, affective hurdles, and interference in the L1 emerge as challenges for both groups. Recommendations are made for integrating interactive technologies into cross-disciplinary instruction, diversifying a wealth of robust assessment methods, and further development and circulation of tailored English pronunciation instruction resources.
Keywords: IPA charts, Phonemic transcription, Phonetics, Speech recognition software
الكلمات الرئيسية
IPA charts؛ Phonemic transcription؛ Phonetics؛ Speech recognition software
الموضوعات الرئيسية
اللغويات
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 165
تنزیل PDF: 323
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.