• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 17 (2025)
المجلد المجلد 16 (2024)
المجلد المجلد 15 (2023)
العدد العدد 2
اللغويات والثقافات المقارنة
العدد العدد 2
الانسانيات والعلوم الاجتماعية
العدد العدد 1
(انسانيات)
العدد العدد 1
(اللغويات)
المجلد المجلد 14 (2022)
المجلد المجلد 13 (2021)
المجلد المجلد 12 (2020)
المجلد المجلد 11 (2019)
المجلد المجلد 10 (2018)
المجلد المجلد 9 (2017)
المجلد المجلد 8 (2016)
المجلد المجلد 7 (2015)
Elsherif, Amr. (2023). The Dominant Structures of the Times: Late Victorian Tragedy as Critique of Romantic Ideology. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 15(1), 851-911. doi: 10.21608/jfafu.2023.184336.1853
Amr Elsherif. "The Dominant Structures of the Times: Late Victorian Tragedy as Critique of Romantic Ideology". مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 15, 1, 2023, 851-911. doi: 10.21608/jfafu.2023.184336.1853
Elsherif, Amr. (2023). 'The Dominant Structures of the Times: Late Victorian Tragedy as Critique of Romantic Ideology', مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 15(1), pp. 851-911. doi: 10.21608/jfafu.2023.184336.1853
Elsherif, Amr. The Dominant Structures of the Times: Late Victorian Tragedy as Critique of Romantic Ideology. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 2023; 15(1): 851-911. doi: 10.21608/jfafu.2023.184336.1853

The Dominant Structures of the Times: Late Victorian Tragedy as Critique of Romantic Ideology

المقالة 23، المجلد 15، العدد 1، يناير 2023، الصفحة 851-911  XML PDF (748.34 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/jfafu.2023.184336.1853
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Amr Elsherif email
کلية الآداب - جامعة دمنهور
المستخلص
In their attempt to move beyond the Enlightenment, Romantic writers and thinkers formulated a worldview which recreated the theological unity of being on the level of immanence. This intellectual unity was imposed on the deeply divided Victorian society which was described by Benjamin Disraeli, the British prime minister, as “the two nations.” Imposing a unified intellectual framework on a sharply divided society without being able to develop it from within is bound to merely cover the division with an ideological smokescreen. This study explores how romantic ideology manifests itself in the dominant form of romantic realism in the fiction of early Victorian writers. It, then, investigates the dominant form of late Victorian fiction in order to prove that it functions as ideology critique. Romantic fiction attempts to unify the individual and society, man and nature and the different social classes through showing how they are permeated by a unifying spirit. The form of late Victorian tragedy which shows the opposition between the individual and society, man and nature and the social classes is the result of debunking the faith in unity as merely ideological. When unity is merely ideological, what remains is the mere opposition in which the individual is defeated creating, thereby, the distinctive form of tragedy.
الكلمات الرئيسية
Ideology critique؛ Naïve and sentimental literature؛ Sociology of Knowledge؛ Victorian Fiction؛ Tragedy
الموضوعات الرئيسية
اللغويات
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 330
تنزیل PDF: 416
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.