• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 17 (2025)
المجلد المجلد 16 (2024)
المجلد المجلد 15 (2023)
المجلد المجلد 14 (2022)
المجلد المجلد 13 (2021)
العدد العدد 2 (اللغويات)
العدد العدد 2 (الإنسانيات)
العدد العدد 1 (اللغويات)
العدد العدد 1 (الإنسانيات)
المجلد المجلد 12 (2020)
المجلد المجلد 11 (2019)
المجلد المجلد 10 (2018)
المجلد المجلد 9 (2017)
المجلد المجلد 8 (2016)
المجلد المجلد 7 (2015)
Mohamed Rafik AbdelFattah Khalil, Rania. (2021). Staged Representations of Négritude: Aboriginality and White Supremacy in Jane Harrison’s Stolen. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 13(العدد 1 (اللغويات)), 1874-1909. doi: 10.21608/jfafu.2021.76421.1514
Rania Mohamed Rafik AbdelFattah Khalil. "Staged Representations of Négritude: Aboriginality and White Supremacy in Jane Harrison’s Stolen". مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 13, العدد 1 (اللغويات), 2021, 1874-1909. doi: 10.21608/jfafu.2021.76421.1514
Mohamed Rafik AbdelFattah Khalil, Rania. (2021). 'Staged Representations of Négritude: Aboriginality and White Supremacy in Jane Harrison’s Stolen', مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 13(العدد 1 (اللغويات)), pp. 1874-1909. doi: 10.21608/jfafu.2021.76421.1514
Mohamed Rafik AbdelFattah Khalil, Rania. Staged Representations of Négritude: Aboriginality and White Supremacy in Jane Harrison’s Stolen. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 2021; 13(العدد 1 (اللغويات)): 1874-1909. doi: 10.21608/jfafu.2021.76421.1514

Staged Representations of Négritude: Aboriginality and White Supremacy in Jane Harrison’s Stolen

المقالة 34، المجلد 13، العدد 1 (اللغويات) - الرقم المسلسل للعدد 2، يناير 2021، الصفحة 1874-1909  XML PDF (555.24 K)
نوع المستند: المقالة الأصلية
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/jfafu.2021.76421.1514
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Rania Mohamed Rafik AbdelFattah Khalil email orcid
Department of English Language and Literature, Faculty of Arts and Humanities, The British University in Egypt (BUE)
المستخلص
Early performances of indigeneity in Australian theatre reveal an underpinning ideology of white European settler control and emphasise the shared beliefs which validate white dominance over the real and the imagined non-white counterparts. This ideology of power, staged through theatrical performances, reflected and supported the actual discriminatory practices against Aborigines in the different spheres of everyday life in Australia. In the early stages, performances were not mere adaptations of the local conditions, but rather a discourse taking part in the colonisation of Aboriginal Australians. This article studies the impact of the European settler State policies in Australia in Jane Harrison’s Stolen (1998). The paper examines the severe ramifications of colonial practices such as assimilation, discrimination and racism on modern day Aboriginal Australians, particularly the Stolen Generation. Within a theoretical framework that rests on Léopold Sédar Senghor’s and Aimé Césaire’s notion of Négritude, the study analyzes the staged representations of blackness, Aboriginality and white supremacy in the play. The analysis further endeavors to show how the playwright renegotiates past experiences of pain as a means for modern day acceptance of the inevitable hybridity that results from contact between Aborigines and white Australia and the role Aborigine theatre has played within post-colonial discourse. Directed by Wesley Enoch, and written by Jane Harrison, Stolen, remains one of the most significant first Australian drama performances written and directed by Aboriginal Australians.
الكلمات الرئيسية
Négritude؛ Stolen؛ Aboriginal Australian Theatre؛ Jane Harrison؛ White Supremacy
الموضوعات الرئيسية
اللغويات
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 414
تنزیل PDF: 1,825
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.