• الصفحة الرئيسية
  • تصفح
    • العدد الحالي
    • بالعدد
    • بالمؤلف
    • بالموضوع
    • فهرس المؤلفين
    • فهرس الكلمات الرئيسية
  • معلومات عن الدورية
    • عن الدورية
    • الأهداف والنطاق
    • هيئة التحرير
    • أخلاقيات النشر
    • عملية مراجعة النظراء
  • دليل المؤلفين
  • ارسال المقالة
  • اتصل بنا
 
  • تسجيل الدخول
  • التسجيل
الصفحة الرئيسية قائمة المقالات بيانات المقالة
  • حفظ التسجيلات
  • |
  • النسخة قابلة للطبع
  • |
  •  أبلغ الاصدقاء
  • |
  • إرسال الاستشهاد إلى  أرسل إلى
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • شارك شارك
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم
arrow المقالات الجاهزة للنشر
arrow العدد الحالي
أرشيف الدورية
المجلد المجلد 17 (2025)
المجلد المجلد 16 (2024)
المجلد المجلد 15 (2023)
المجلد المجلد 14 (2022)
المجلد المجلد 13 (2021)
العدد العدد 2 (اللغويات)
العدد العدد 2 (الإنسانيات)
العدد العدد 1 (اللغويات)
العدد العدد 1 (الإنسانيات)
المجلد المجلد 12 (2020)
المجلد المجلد 11 (2019)
المجلد المجلد 10 (2018)
المجلد المجلد 9 (2017)
المجلد المجلد 8 (2016)
المجلد المجلد 7 (2015)
Sayed Sedeeq, Reham. (2021). Analysis of Visual and Verbal Rhetorical Strategies in Advertising Discourse From Cognitive Perspective. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 13(العدد 2 (اللغويات)), 276-314. doi: 10.21608/jfafu.2021.145877
Reham Sayed Sedeeq. "Analysis of Visual and Verbal Rhetorical Strategies in Advertising Discourse From Cognitive Perspective". مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 13, العدد 2 (اللغويات), 2021, 276-314. doi: 10.21608/jfafu.2021.145877
Sayed Sedeeq, Reham. (2021). 'Analysis of Visual and Verbal Rhetorical Strategies in Advertising Discourse From Cognitive Perspective', مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 13(العدد 2 (اللغويات)), pp. 276-314. doi: 10.21608/jfafu.2021.145877
Sayed Sedeeq, Reham. Analysis of Visual and Verbal Rhetorical Strategies in Advertising Discourse From Cognitive Perspective. مجلة کلية الآداب جامعة الفيوم, 2021; 13(العدد 2 (اللغويات)): 276-314. doi: 10.21608/jfafu.2021.145877

Analysis of Visual and Verbal Rhetorical Strategies in Advertising Discourse From Cognitive Perspective

المقالة 4، المجلد 13، العدد 2 (اللغويات) - الرقم المسلسل للعدد 4، يوليو 2021، الصفحة 276-314  XML PDF (741.68 K)
معرف الوثيقة الرقمي: 10.21608/jfafu.2021.145877
مشاهدة على SCiNiTO مشاهدة على SCiNiTO
المؤلف
Reham Sayed Sedeeq*
English Department – Faculty of Arts.
المستخلص
Pictorial metaphor is a form of rhetorical tropes depicted in images that have a powerful persuasion in advertising. The visual devices in advertising are considered to be an essential, interrelated, meaningful, and culturally embodied characteristic of contemporary advertising. A visual metaphor is used frequently in advertisements by depicting one domain of experience (target domain) in terms of another domain of experience (source domain). With regards to academic research, the emphasis was laid on initially verbal metaphor. The current research sets out to measure the impact of two different metaphor types namely; verbo-pictorial metaphor and replacement metaphor within an advertising context on consumer response. A group of 80 professors from three Egyptian universities participated in this experiment.The Results related to the objective metaphor comprehension indicate the importance of the functional characteristics as a key element that participants focus on when solving the visual metaphors. Results from this experiment showed that replacement metaphor had the most positive effect on comprehension of the advertisement.
الكلمات الرئيسية
Keywords: Visual metaphor؛ target domain؛ source domain؛ replacement metaphor؛ verbo-pictorial metaphor؛ comprehension؛ advertisement
الموضوعات الرئيسية
اللغويات
الإحصائيات
عدد المشاهدات للمقالة: 378
تنزیل PDF: 904
الصفحة الرئيسية | قاموس المصطلحات التخصصية | الأخبار | الأهداف والنطاق | خريطة الموقع
بداية الصفحة بداية الصفحة

Journal Management System. Designed by NotionWave.